Fundacja Sempre a Frente, prowadząca Regionalny Punkt Informacyjny Eurodesk Lublin zaprasza wszystkie szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne, a także studentów uniwersytetów, bądź innych zainteresowanych podmiotów, do udziału w eurolekcjach i warsztatach prowadzonych przez regionalną konsultantkę Eurodesk Lublin – Monikę Mieleszko.

Wszystkie lekcje mają jeden zasadniczy cel: uświadomić, co dla młodego mieszkańca naszego kraju wynika z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Lekcje opracowane są zgodnie z zasadami stosowanymi we wszystkich działaniach informacyjnych Eurodesku:
1) zasadą udzielania tej samej informacji bez względu na to, kto i komu jej udziela;
2) zasadą, zgodnie z którą Eurodesk jest pierwszym, ale nie ostatnim źródłem informacji;
3) zasadą nieodpłatności za udzielaną informację.

Celem, do którego dążyli twórcy eurolekcji był ich obiektywizm i bezstronność. Prowadzący zajęcia do niczego nie namawiają, nie zachęcają, niczego nie wartościują. Lekcje nie służą też dyskusjom czy pogadankom o Unii Europejskiej. To podane w przystępnej formie i atrakcyjnej oprawie „produkty informacyjne” poszerzające horyzonty, skłaniające do przemyśleń
i zachęcające do dalszego szukania informacji. Scenariusze lekcji poruszają wiele problemów i zagadnień, ale ich nie zgłębiają, a same zajęcia mają interaktywną, warsztatową formę.
Angażują młodzież przy pomocy specjalnie opracowanych materiałów (tekstów i gier) oraz gadżetów.

Oferowane zajęcia:

♦ Euroszanse ♦
Wolność, pieniądze i informacja – to trzy powiązane ze sobą słowa kluczowe najczęściej prowadzonej eurolekcji z repertuaru Eurodesk Polska.
Więcej o eurolekcji 

♦ Eurowolontariat ♦
Lekcja poświęcona jest pracy społecznej za granicą. Wolontariat w innym kraju to sposób na zdobycie nowych umiejętności, zawarcie ciekawych znajomości, sprawdzenie się w trudnych sytuacjach, podszlifowanie języka obcego. 
Więcej o eurolekcji 

♦ Eurostudia ♦
Wyjazdy na uczelnie w Europie wciąż często postrzegane są jako oferta dla prymusów lub osób bardzo zamożnych. To nieprawda.
Więcej o eurolekcji 

♦ Europraca ♦
Lekcja „Europraca” podejmuje tematykę związaną z zatrudnieniem w Unii Europejskiej. Pokazuje, na co należy zwrócić uwagę przed wyjazdem do pracy w UE, jak się przygotować, co zrobić,
by uniknąć niebezpieczeństw pracując w  innym unijnym kraju.
Więcej o eurolekcji  

♦ Euroaktywacja ♦ 
Celem zajęć jest zachęcenie młodzieży do aktywności. Pokazanie, że może ona przybierać różne formy, a  każda z nich jest wartościowa. Warsztat uświadamia również, że na aktywność – jeśli ma wymiar społeczny – można zdobyć środki.
Więcej o warsztacie  

♦ Gra edukacyjna „Rozgryź to” ♦
Gra jest narzędziem konsultacji społecznych z młodzieżą! Powstała jako nowe narzędzie dialogu społecznego z młodzieżą na poziomie lokalnym, jak i europejskim (dialog usystematyzowany). Gracze zdobywają wiedzę, zestawiają dane, pracują zespołowo, negocjują, tworzą innowacyjne rozwiązania. Mają szansę poznać problemy społeczne pod każdym kątem i z perspektywy różnych sektorów.
Jedna rozgrywka „RozgryźTO” to rozwiązywanie jednego problemu (do wyboru jest kilkanaście). Każdy problem składa się z osobnego zestawu kart: karty problemu, kart sektorów, kart biblioteki, karty mediów oraz kart ryzyka. Gracze grają w drużynach rywalizujących między sobą o zasoby, wiedzę, dane. Projektują konkurencyjne rozwiązania, które są punktowane przez jury (nauczycieli, czy prowadzących) przez pryzmat spełnionych celów sektorów, posiadanych kart biblioteki, liczby przetrzymanych sytuacji ryzykownych oraz kryteriów takich jak spójność rozwiązania, kreatywność, podejście, etyczność itp.
Więcej o grze  

♦ Gra symulacyjna „Aktywator” ♦
Gra polega na symulacji działania społeczeństwa obywatelskiego, w której młodzież rozwija kompetencje obywatelskie, społeczne i interpersonalne; uczy się, jak działa trzeci sektor
w państwie demokratycznym, poznaje tajniki dialogu społecznego i partycypacji publicznej. Dowiaduje się o różnych sposobach i mechanizmach wpływania na sprawy publiczne przez młodzież. Poprzez symulację uczniowie poznają mechanizm działania społeczeństwa obywatelskiego na przykładzie konkretnego problemu społecznego. Wcielają się w różne grupy interesów i negocjują rozwiązania w zgodzie z opisem własnej postaci. Następnie symulują obrady Rady Miasta i podejmowana jest decyzja. Po zakończonej symulacji następuje podsumowanie, wyciąganie wniosków i wspólna dyskusja.
Więcej o grze

Eurolekcje i warsztaty mogą trwać 45 minut, jak i 90 minut- w zależności od preferencji i możliwości czasowych szkół, czy uniwersytetów. Minimalna grupa uczestników: 10 osób.

Zajęcia z gier trwają ok. 90 minut, minimalna liczba uczestników: 20 osób.

Zajęcia mogą być zorganizowane również w Fundacji Sempre a Frente, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00, po wcześniejszym ustaleniu terminu i liczby osób uczestniczących w zajęciach.

Zapraszamy do kontaktu i uzgadniania terminów spotkań telefonicznie, bądź elektronicznie, z minimalnym dwutygodniowym wyprzedzeniem:

Monika Mieleszko
Fundacja Sempre a Frente
tel: 690 008 018 w godzinach 9:00 – 16:00
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.